רוצים לקבל סיפורים עם מסר למייל? הצטרפו לרשימת הניוזלטר שלנו

רעיונות לשימוש בקלפים

מסרים בשביל הלב

ערכת "מסרים בשביל הלב" עם המסרים הפשוטים והבהירים שבה, פותחת אפשרויות למפגשים חדשים בין חברים שמכירים כבר זמן רב, ובין קmesarimבוצת אנשים שנפגשו זה עתה.
המסרים הקצרים והברורים מאפשרים שיחה פתוחה ומקרבים בין המשתתפים בזמן קצר.
 זוהי דרך נפלאה "לשבור את הקרח" במפגשי קבוצות. 

הערכה מתאימה ומומלצת לסדנאות ולמפגשי קבוצות, לערבי רווקות, לימי הולדת, לערבי משפחה, ולמפגשי חברים שרוצים לרענן את השיח הרגיל ולגלות משהו חדש על עצמם ועל האנשים שהם מכירים.
הפעלה 1 (עבודה אישית בבית):
בחרו קלף בתחילת כל יום וקחו איתכם בלב את המסר שבו לאורך כל אותו יום.
ברגעים בהם יש דילמה או צורך בחיזוק ובהירות, שילפו קלף וקיראו את המסר שיכול להפנות את תשומת הלב והמחשבה
לראייה חדשה שאולי גם תוביל לפתרון הבעיה.
"כמו עצה מחבר
כך כל קלף מדבר. שאלו שאלה, בקשו הבנה, והוציאו מסר מתוך החבילה".
הפעלות בקבוצות:
הפעלה 2:
תנו לכל אחד מהאנשים בחדר לבחור קלף מתוך החבילה. כל אחד יקרא לעצמו את הקלף שקיבל.
שאלו אם מישהו רוצה לשתף ולספר באיזה מקום פוגש אותו המסר שקיבל, למה הגיע אליו דווקא המסר הזה?, איך הוא מתקשר לחייו היום, 
איך הוא מתקשר למפגש הנוכחי. חישבו על שאלות נוספות שמתאימות לנושא הסדנה או המפגש.
הפעלה 3:
פרשו את הקלפים על שולחן במרכז החדר (לא הפוכים), כך שניתן יהיה לראות ולקרוא את המסר שכתוב עליהם.
הנחו את חברי הקבוצה להתבונן ולבחור את המסר שמדבר אליהם כרגע.
 שאלו כל אחד מהמשתתפים למה בחר דווקא בקלף שלקח.
הפעלה 4 (מתאימה לקבוצת אנשים שמכירים מעט אחד את השני):
פרשו את הקלפים על שולחן במרכז החדר (לא הפוכים), כך שניתן יהיה לראות ולקרוא את המסר שכתוב עליהם.
חלקו את המשתתפים לזוגות והנחו אותם לבחור קלף אותו יתנו לבן הזוג שלהם.
בקשו מהם לבחור קלף שיחזק ויתן לאותו אדם מסר על משהו שהם רואים עליו.
הפעלה 5 (מתאימה ליום הולדת, מסיבת רווקות או כל אירוע הקשור באדם אחד שבשבילו חוגגים):
תנו לכל אחד מהאנשים בחדר לבחור קלף מתוך החבילה, ובקשו מהם לברך את בעל השמחה בברכה שקשורה למסר הכתוב בקלף שקיבלו..

שירת המלאכים

ניתן להמציא הפעלות ומשחקים עם הילדים והמלאכים כיד הדמיון הטובה.
רעיונות להפעangelלות עם ההורים בבית:

הפעלה 1 – הפעלה משפחתית:
שבו יחד כל המשפחה (סביב שולחן ארוחת הערב, בסלון, בחדר הילדים או בכל מקום אחר) ובחרו מלאך מתוך הקופסה.
הקריאו אותו בקול ודברו עליו. צרו דיאלוג שווה ביניכם ובין הילדים.
שתפו אותם במה שמעורר בכם המלאך, ספרו משהו משלכם ותנו לילדיכם לספר ולשתף גם הם
שימו לב – ככל שתיצרו דיאלוג שווה שבו גם אתם משתפים ומספרים מנסיונכם, כך תעודדו את ילדכם להיפתח ולשתף אתכם מעולמו.

הפעלה 2:
1. תנו לילד לבחור מלאך (בלי להסתכל).
2. קיראו יחד את הכתוב בכרטיס.
3. עוררו שיחה עם ילדכם: מה הוא מבין מן הכתוב, מה עוד ניתן להבין מן הכתוב, האם זה מזכיר לו מקרה שקרה לו או למישהו אחר?
עודדו אותו לספר לכם על כך.

הפעלה 3:
1. הילד בוחר מלאך (בלי להסתכל).
2. קיראו יחד את הכתוב בכרטיס ודברו על כך.
(למי עוזר המלאך הזה, מה הוא מביא אתו, האם למישהו יש סיפור שקשור למלאך וכ"ו).
לדוגמה –
מלאך הנדיבות:
היום אתם מלאכי הנדיבות
היום בחיוך גדול
תתחלקו עם חבריכם בכל.
ממתק או חטיף חצו לשניים
וכבדו בשמחה בלי לחשוב פעמיים.
היזכרו כמה זה נעים,
כשלכם דבר נותנים
וכשאתכם במשחק משתפים.
פיתחו ידיכם למלאך הנדיבות
וגלו מהי באמת חברות
3. הציעו לילד לדמיין איך נראה מלאך הנדיבות ולצייר אותו על דף.
4. הציעו לילד לדמיין ולהתנהג כל היום בבית, בכיתה או בגן, כאילו הוא מלאך הנדיבות.

הפעלה 4:
1. הציגו לילד או לילדים (אחים או חברים) "מצבים" שעמם הם צריכים להתמודד.
לדוגמה:
ילד אחר העליב אותי וצחק עליי.
החברה הכי טובה שלי קיבלה ציון גבוה בבחינה ואני לא הצלחתי.
אח שלי לא נותן לי להיכנס לחדר שלו כשבאים אליו חברים.
הפסדתי במשחק עם החברים שלי.
נפלו לי שתי שיניים ואני מתבייש ופוחד שיצחקו עליי.
הערה: אפשר להחליט על המצבים בשיתוף הילדים, וכך לעורר אותו לספר לכם על מצבים שראו או שנקלעו אליהם בעצמם.
2. בחרו מספר "מצבים" וכיתבו אותם על דפי נייר.
3. דברו עם הילדים על המצבים האלה. עוררו אותם לבטא את תחושותיהם בנוגע לכל מצב ומצב,
איך הם היו מרגישים אם היו חווים זאת.
4. חלקו מספר מלאכים לכל ילד והנחו אותם להניח מלאכים שמתאימים ל"מצבים" שרשמתם קודם על הדפים.
כל ילד יתן מלאכים שיכולים לעזור לפתור את אותם "מצבים".
לדוגמה: ילד אחר העליב אותי וצחק עליי.
מלאכים שיכולים לעזור: חיבוק, ברכה, חיוך, אסרטיביות, חמלה, סובלנות, פרופורציה ועוד.
הערה: ייתכן שיהיו מלאכים שלא יתאימו למצבים שנבחרו. בדקו אם אכן הם אינם מתאימים, ואם כך הדבר, חשבו יחד עם הילדים על מצבים אחרים שבהם המלאכים שנותרו יכולים לעזור.
5. עוררו שיחה עם הילדים: איך הייתם מרגישים ב"מצבים" האלו, איך הרגשתם כשעזרתם ונתתם מלאכים,
מי רוצה לספר על מקרה שקרה לו או למישהו אחר וכו'.
רעיונות להפעלות בכיתה ובגן:

הפעלה 1:
1. חלקו את המלאכים בין ילדי הכיתה, מלאך לכל ילד, חוץ מאשר לכמה ילדים שיעמדו במרכז.
לילדים אלה הציגו "מצב" שעמו הם צריכים להתמודד.
לדוגמה:
ילד אחר העליב אותי וצחק עליי.
החברה הכי טובה שלי קיבלה ציון גבוה בבחינה ואני לא הצלחתי.
אני חדש בבית הספר ועדיין אין לי חברים.
הפסדתי במשחק עם החברים שלי.
נפלו לי שתי שיניים ואני מתבייש ופוחד שיצחקו עליי.
הערה: אפשר להחליט על המצבים בשיתוף ילדי הכיתה, וכך לעורר אותם לספר על מצבים שראו או שנקלעו אליהם בעצמם.
2. תנו לכל ילד מהילדים שעומדים במרכז, להחזיק בידו דף שבו כתוב בקצרה לאיזה מצב הוא נקלע.
שאר הכיתה תוכל לראות את הכתוב.
3. דברו עם כל ילדי הכיתה על המצבים האלה. עוררו אותם לבטא את תחושותיהם בנוגע לכל מצב ומצב,
איך הם היו מרגישים אם היו חווים זאת.
4. כל ילד ייתן לאחד הילדים שעומדים במרכז את המלאך שבידו, שיכול לעזור לו במצב שבו הוא נמצא.
לדוגמה:
ילד אחר העליב אותי וצחק עליי.
מלאכים שיכולים לעזור: חיבוק, ברכה, אסרטיביות, חמלה, סובלנות, פרופורציה ועוד.
הערה: ייתכן שיהיו ילדים שלא יוכלו להתאים את המלאכים שבידיהם למצבים שנבחרו. בדקו אם אכן הם אינם מתאימים,
ואם כך הדבר, חשבו יחד עם ילדי הכיתה על מצבים שבהם המלאכים שנותרו יכולים לעזור.
5. עוררו שיחה עם הילדים: איך הרגישו הילדים במרכז, איך הרגישו הילדים שנתנו מלאכים,
מי רוצה לספר על מקרה שקרה לו או למישהו אחר וכו'.
הפעלה 2:
1. חלקו את המלאכים בין ילדי הכיתה.
2. בקשו מן הילדים לקרוא בשקט לעצמם את מה שכתוב בקלף שקיבלו.
3. שאלו מי מעוניין לקרוא בקול את הקלף ולהסביר אותו לילדי הכיתה.
4. עוררו דיון בכיתה: מה כל אחד מבין מן הכתוב, האם זה מזכיר מקרה שקרה לו וכו'.
הפעלה 3:
1. חלקו את המלאכים בין ילדי הכיתה.
2. כל ילד ירשום על דף את שם המלאך שקיבל, ויצייר אותו.
3. אחרי שיסיימו לצייר ולקשט את הדפים, יצמידו הילדים את הדפים אל החולצות שלהם.
4. כל ילד שירצה, יוכל לספר לכיתה איזה מלאך הוא ואיך הוא יכול לעזור לאחרים.
5. הילדים יכולים להישאר עם המלאכים על החולצות, ולצאת אתם להפסקה או ללכת אתם הביתה.
הציעו להם להתנהג כל היום כאילו הם המלאך שאותו הם מייצגים.

aleyעלי דרך

רבי נחמן מברסלב דיבר על שלוש נקודות חשובות:
נקודת הצדיק, נקודת החבר, ונקודת ההתבודדות (שיחה של האדם עם בוראו)
עלי הדרך נוצרו ככלי עבודה שניתן לשלב בו את שלושת הנקודות:
נקודת הצדיק – בכל קלף עצה או תובנה של רבי נחמן מברסלב
נקודת החבר – רבי נחמן יחס חשיבות גדולה לאהבת חברים ושיחת חברים.
מומלץ מאד בשיחת חברים, לקחת עלה מתוך הקופסא ולשתף אחד את השני באיזה אופן נוגע עלה זה בחיי ולנסות לבצע יחד את המשימה הרשומה באותו עלה.
נקודת ההתבודדות – רבי נחמן מדבר הרבה על מעלת ההתבודדות. הקצאת זמן מיוחד בו יושבים ומדברים אל בורא עולם.
כדאי מאד לקחת את עלי הדרך להתבודדות. לפנות זמן לבד, לשבת בשקט, להרפות ואז להוציא עלה מתוך הקופסא.
לנסות להבין מה כוונת המשפט של רבי נחמן ולספר בקול כיצד מתקשר עלה זה לחיי ברגע זה.
מומלץ לבצע את המשימה ולדבר גם עליה בקול.
כדאי לתת לעלים ללוות אתכם. בכל משפט של רבי נחמן יש עומק אינסופי.
המשימות מאירות רובד קטן מאד מתוך המשמעות של המשפטים. כדאי מאד לגשת למקורות, לקרוא את הטקסטים המקוריים של רבי נחמן ותלמידיו ולנסות לקבל מהם הבנה מעמיקה יותר.
רעיונות לעבודה בקבוצות:
לפזר את העלים הפוכים במרכז המעגל. כל אחד יקח עלה מתוך החבילה ויתבונן בו מספר רגעים.
בשלב הבא אפשר להישאר במבנה של מעגל קבוצתי וליצור שיתוף בנוגע לעלה בתוך המעגל, או לחלק את הקבוצה לזוגות ולשתף בזוגות, תלוי באופי הקבוצה ובמספר המשתתפים. ניתן כמובן לשלב את שני הדברים יחד.
לקבוצות שעובדות באופן קבוע:
ניתן בסוף כל פגישה לתת לאחד המשתתפים לבחור עלה עבור הקבוצה כולה. מקריאים לכולם את העלה ומקבלים את המשימה שבו כמשימה שבועית, עד הפגישה הבאה. אפשר בפגישה הבאה להתחיל בסבב שיתוף קצר או לאפשר לשניים שלושה משתתפים לשתף

yarheyירחי לידה

יש לך חברה הריונית ובא לך לרגש אותה?

בת הזוג שלך בהיריון ואתה רוצה לשמח אותה?

את בהיריון ורוצה מתנה מרגיעה לך ולתינוק שבבטן?

ערכת הקלפים "ירחי לידה" היא מתנה מקסימה ומרגשת לאישה בהיריון.

הערכה משמשת דולות ומנחות הכנה ללידה בעבודתן עם נשים הרות בקורסים או בליווי אישי.

 * אפשר להזמין את הערכה באריזת מתנה עם כרטיס ברכה אישי והיא תישלח ישירות לאשה שאותה אתם רוצים לשמח – (כרוך בתוספת תשלום. פרטים בטלפון: 077-2001802).

.

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *