69.0 

69.0 

שירת המלאכים

ערכת קלפים לשיחה רגשית ולשיחה על ערכים שמעצימים ילדים

מתנה מרגשת וערכית לילדים והורים, לגנים ולבתי ספר

מומלץ ע"י מכון אדלר

מתנת סוף שנה מקסימה עם ערכים לגנים ולבתי הספר – מחירים מיוחדים לוועדי הורים בטלפון: 077-2001802

 

מתאים לפעילות ילדים והורים בבית, כלי עבודה למטפלים, למאמנים, לאנשי חינוך, לגנים ולבתי ספר יסודיים.

המלאכים שבקופסה יחזקו ויעצימו את הילדים שלכם ויעזרו להם לגלות מחדש את יכולותיהם.
הם יעוררו שיחה פתוחה על רגשות ומחשבות ועל ערכים חשובים בבית, בכיתה או בגן.
הקלפים מתאימים להורים, מורים ומורות, גננים וגננות, מטפלים, מאמנים, פסיכולוגים וכל מי שאוהב ילדים
מתאים מאוד כמתנות סוף שנה ומתנות ימי הולדת בגנים ובבתי הספר.

המלאכים שממתינים לכם בתוך הקופסה
מלאך האומץ, מלאך הסליחה, מלאך הכבוד לאחר, מלאך הנדיבות, מלאך האמת, מלאך ההצלחה, מלאך ההתחשבות, מלאך הסובלנות, מלאך היכולת, מלאך שיתוף הפעולה, מלאך ההקשבה, מלאך האדיבות, מלאך המחילה, מלאך ה"כן!", מלאך הסבלנות… ועוד המון מלאכים נפלאים!


מחיר מיוחד לוועדי הורים ברכישה מרוכזת למתנות סוף שנה וימי הולדת.
לפרטים ומחירים לחצו כאן או צלצלו 077-200-1802

מה בערכה

30 קלפי מלאכים מאויירים + רעיונות לפעילויות עם ילד אחד או עם קבוצה של ילדים.
על כל קלף מסר עם ערך מעצים ואיור של מלאך מתאים.

חלק מהמלאכים מדברים חיזוק והעצמה: מלאך היכולת, המלאך האומץ, מלאך ההצלחה ועוד…
וחלק מהמלאכים מדברים על ערכים: מלאך הכבוד לאחר, מלאך החברות, מלאך שיתוף הפעולה, מלאך הסליחה ועוד…

המלאכים שממתינים לכם בתוך הקופסה:
מלאך האומץ, מלאך הסליחה, מלאך הכבוד לאחר, מלאך הנדיבות, מלאך האמת, מלאך ההצלחה, מלאך ההתחשבות, מלאך הסובלנות, מלאך היכולת, מלאך שיתוף הפעולה, מלאך ההקשבה, מלאך האדיבות, מלאך המחילה, מלאך ה"כן!", מלאך הסבלנות, מלאך המחשבות הטובות, מלאך המשאלות, מלאך התודה, מלאך הפירגון, מלאך השקט, מלאך הסוד, מלאך האסרטיביות, מלאך העזרה לזולת, מלאך היצירה, מלאך הפרופורציה, מלאך הפתיחות, מלאך החיבוק, מלאך החיוך, מלאך החמלה, מלאך הנתינה

 

שימושים למוצר

להלן כמה רעיונות להפעלות עם ילד אחד או יותר בבית, ורעיונות להפעלות עם קבוצה של ילדים בכיתה או בגן.
ניתן להמציא הפעלות ומשחקים עם הילדים והמלאכים כיד הדמיון הטובה.
רעיונות להפעלות עם ההורים בבית:

הפעלה 1 – הפעלה משפחתית:
שבו יחד כל המשפחה (סביב שולחן ארוחת הערב, בסלון, בחדר הילדים או בכל מקום אחר) ובחרו מלאך מתוך הקופסה.
הקריאו אותו בקול ודברו עליו. צרו דיאלוג שווה ביניכם ובין הילדים.
שתפו אותם במה שמעורר בכם המלאך, ספרו משהו משלכם ותנו לילדיכם לספר ולשתף גם הם
שימו לב – ככל שתיצרו דיאלוג שווה שבו גם אתם משתפים ומספרים מנסיונכם, כך תעודדו את ילדכם להיפתח ולשתף אתכם מעולמו.

הפעלה 2:
1. תנו לילד לבחור מלאך (בלי להסתכל).
2. קיראו יחד את הכתוב בכרטיס.
3. עוררו שיחה עם ילדכם: מה הוא מבין מן הכתוב, מה עוד ניתן להבין מן הכתוב, האם זה מזכיר לו מקרה שקרה לו או למישהו אחר?
עודדו אותו לספר לכם על כך.

הפעלה 3:
1. הילד בוחר מלאך (בלי להסתכל).
2. קיראו יחד את הכתוב בכרטיס ודברו על כך.
(למי עוזר המלאך הזה, מה הוא מביא אתו, האם למישהו יש סיפור שקשור למלאך וכ"ו).
לדוגמה –
מלאך הנדיבות:
היום אתם מלאכי הנדיבות
היום בחיוך גדול
תתחלקו עם חבריכם בכל.
ממתק או חטיף חצו לשניים
וכבדו בשמחה בלי לחשוב פעמיים.
היזכרו כמה זה נעים,
כשלכם דבר נותנים
וכשאתכם במשחק משתפים.
פיתחו ידיכם למלאך הנדיבות
וגלו מהי באמת חברות
3. הציעו לילד לדמיין איך נראה מלאך הנדיבות ולצייר אותו על דף.
4. הציעו לילד לדמיין ולהתנהג כל היום בבית, בכיתה או בגן, כאילו הוא מלאך הנדיבות.

הפעלה 4:
1. הציגו לילד או לילדים (אחים או חברים) "מצבים" שעמם הם צריכים להתמודד.
לדוגמה:
ילד אחר העליב אותי וצחק עליי.
החברה הכי טובה שלי קיבלה ציון גבוה בבחינה ואני לא הצלחתי.
אח שלי לא נותן לי להיכנס לחדר שלו כשבאים אליו חברים.
הפסדתי במשחק עם החברים שלי.
נפלו לי שתי שיניים ואני מתבייש ופוחד שיצחקו עליי.
הערה: אפשר להחליט על המצבים בשיתוף הילדים, וכך לעורר אותו לספר לכם על מצבים שראו או שנקלעו אליהם בעצמם.
2. בחרו מספר "מצבים" וכיתבו אותם על דפי נייר.
3. דברו עם הילדים על המצבים האלה. עוררו אותם לבטא את תחושותיהם בנוגע לכל מצב ומצב,
איך הם היו מרגישים אם היו חווים זאת.
4. חלקו מספר מלאכים לכל ילד והנחו אותם להניח מלאכים שמתאימים ל"מצבים" שרשמתם קודם על הדפים.
כל ילד יתן מלאכים שיכולים לעזור לפתור את אותם "מצבים".
לדוגמה: ילד אחר העליב אותי וצחק עליי.
מלאכים שיכולים לעזור: חיבוק, ברכה, חיוך, אסרטיביות, חמלה, סובלנות, פרופורציה ועוד.
הערה: ייתכן שיהיו מלאכים שלא יתאימו למצבים שנבחרו. בדקו אם אכן הם אינם מתאימים, ואם כך הדבר, חשבו יחד עם הילדים על מצבים אחרים שבהם המלאכים שנותרו יכולים לעזור.
5. עוררו שיחה עם הילדים: איך הייתם מרגישים ב"מצבים" האלו, איך הרגשתם כשעזרתם ונתתם מלאכים,
מי רוצה לספר על מקרה שקרה לו או למישהו אחר וכו'.
רעיונות להפעלות בכיתה ובגן:

הפעלה 1:
1. חלקו את המלאכים בין ילדי הכיתה, מלאך לכל ילד, חוץ מאשר לכמה ילדים שיעמדו במרכז.
לילדים אלה הציגו "מצב" שעמו הם צריכים להתמודד.
לדוגמה:
ילד אחר העליב אותי וצחק עליי.
החברה הכי טובה שלי קיבלה ציון גבוה בבחינה ואני לא הצלחתי.
אני חדש בבית הספר ועדיין אין לי חברים.
הפסדתי במשחק עם החברים שלי.
נפלו לי שתי שיניים ואני מתבייש ופוחד שיצחקו עליי.
הערה: אפשר להחליט על המצבים בשיתוף ילדי הכיתה, וכך לעורר אותם לספר על מצבים שראו או שנקלעו אליהם בעצמם.
2. תנו לכל ילד מהילדים שעומדים במרכז, להחזיק בידו דף שבו כתוב בקצרה לאיזה מצב הוא נקלע.
שאר הכיתה תוכל לראות את הכתוב.
3. דברו עם כל ילדי הכיתה על המצבים האלה. עוררו אותם לבטא את תחושותיהם בנוגע לכל מצב ומצב,
איך הם היו מרגישים אם היו חווים זאת.
4. כל ילד ייתן לאחד הילדים שעומדים במרכז את המלאך שבידו, שיכול לעזור לו במצב שבו הוא נמצא.
לדוגמה:
ילד אחר העליב אותי וצחק עליי.
מלאכים שיכולים לעזור: חיבוק, ברכה, אסרטיביות, חמלה, סובלנות, פרופורציה ועוד.
הערה: ייתכן שיהיו ילדים שלא יוכלו להתאים את המלאכים שבידיהם למצבים שנבחרו. בדקו אם אכן הם אינם מתאימים,
ואם כך הדבר, חשבו יחד עם ילדי הכיתה על מצבים שבהם המלאכים שנותרו יכולים לעזור.
5. עוררו שיחה עם הילדים: איך הרגישו הילדים במרכז, איך הרגישו הילדים שנתנו מלאכים,
מי רוצה לספר על מקרה שקרה לו או למישהו אחר וכו'.
הפעלה 2:
1. חלקו את המלאכים בין ילדי הכיתה.
2. בקשו מן הילדים לקרוא בשקט לעצמם את מה שכתוב בקלף שקיבלו.
3. שאלו מי מעוניין לקרוא בקול את הקלף ולהסביר אותו לילדי הכיתה.
4. עוררו דיון בכיתה: מה כל אחד מבין מן הכתוב, האם זה מזכיר מקרה שקרה לו וכו'.
הפעלה 3:
1. חלקו את המלאכים בין ילדי הכיתה.
2. כל ילד ירשום על דף את שם המלאך שקיבל, ויצייר אותו.
3. אחרי שיסיימו לצייר ולקשט את הדפים, יצמידו הילדים את הדפים אל החולצות שלהם.
4. כל ילד שירצה, יוכל לספר לכיתה איזה מלאך הוא ואיך הוא יכול לעזור לאחרים.
5. הילדים יכולים להישאר עם המלאכים על החולצות, ולצאת אתם להפסקה או ללכת אתם הביתה.
הציעו להם להתנהג כל היום כאילו הם המלאך שאותו הם מייצגים.
אם ערכתם או השתתפתם בפעילות עם הקלפים, אשמח אם תשתפו את החוויה שלכם כאן למטה בתגובות

המלצות

"שירת המלאכים הוא משחק נהדר – אני חושבת שצריך להיות בכל בית"
מיכל דליות, מנחת התכנית "סופר נני"

"כמורה מחנכת בבית ספר יסודי אני משתמשת בקלפי "שירת המלאכים" ב"שעת דיאלוג" ולא רק….
תחילה פעלנו עם "שירת המלאכים" וכעת גם עם "טריק או משימה" אנחנו נהנים מאד.
לאחרונה חגגנו בת מצווה לבתי הצעירה והיה לי ברור שהמלאכים ישתלבו בצורה כלשהי ואכן לאחר מחשבה עשיתי שינוי קל, בחרתי 12 מלאכים, שיניתי את הניסוח מרבים ליחידה ובחרתי נציגים שיבואו ויזכירו לבת את על קיומם של המלאכים / הכוחות שבתוכה. היה נפלא! תודה"
איטה מרלה

"הקלפים של שירת המלאכים פשוט מקסימים.
אחד הדברים היפים שקיבלתי, תודה רבה מכל הלב.
אני ממש ממליצה כמתנה לילד שלכם או לילד אחר"
מאיה זקן

"אין לתאר את ההתרגשות של אריאל ביום שקיבל את שירת המלאכים בפעם הראשונה.
נתתי לו את הערכה לפני השינה…
לפני שנרדם הכניס לכרית כמה מלאכים, למשל את מלאך המחשבות הטובות..
לפני שבוע הוא היה בסיטואציה מלחיצה ונתתי לו את מלאך היכולת שעזר לו  מאד"
גילי דנדקר

"אני מודה שהתאהבתי בקלפים במבט ראשון…
אבל לא ידעתי שבכל פעם שהילדים שלי יבחרו קלף תתעורר כזו שיחה.
אבל מעל לכל בשבוע שעבר קרה משהו שהמחיש את העבודה היפה שהילדים עושים עם הקלפים –
היה לי יום רע במיוחד וכשהאיש שאיתי נכנס הביתה אמרתי שאני צריכה זמן לעצמי ונכנסתי לחדר.
אחרי מס' דקות נעמד אחד הבנים עם קופסאת שירת המלאכים בידיו,
"אמא, אולי תוכלי למצוא כאן משהו שיעזור לך להרגיש טוב יותר…".
ריגש אותי עד דמעות. אז תודה לך."
לוסיאנה מויאל – מאמנת אישית, זוגית ומשפחתית

"רכשתי כמה מוצרים של ניתן באהבה והמוצר שאני הכי אוהבת הוא שירת המלאכים.
מלבד השימוש הביתי אני נהנית להביא אותם לשיעורים,
שבהם אני מלמדת מבחר גלאים.
התלמידים כבר יודעים שכשאני שולפת את המלאכים כבר יקרה משהו קסום.
בשבוע שעבר תלמידה שלפה את "מלאך הכן" ובעקבותיו עלתה לה תבונה מדהימה וגם אתגר חדש"
סיגל זוארץ

"אני מאמינה שלכל דבר יש סיבה. אנחנו משחקים בקלפים בכל ערב לפני השינה, ולעידן שלי יש מלאך ש"בוחר" אותו באופן קבוע –
וזה מלאך היכולת.
אנחנו כבר מחייכים כשאנחנו הופכים את הקלף ומגלים את המלאך הקסום הזה…
מכל הקלפים הוא הכי מתאים לעידני בתקופה האחרונה
וזו דרך נפלאה בעיניי ללמד את הילדים על היכולות שלהם,
מאמינה שהוא השפיע עליו מאד לטובה"
לירון

"ביום שישי בערב אחרי ארוחת השבת הילדים שלי מבקשים ממני לשחק בקלפים של שירת המלאכים
כדי שיוכלו לקחת מסר להמשך השבוע.
הילדים כבר גדולים אז אנחנו מכניסים אווירה עם נרות, כוס קפה ורומנטיקה.
הפעילות עושה לנו טוב בלב, תחושה של קירבה, ויחד נכנסים לשבת עם האווירה המדהימה"
פניה זוהר

"הועד בגן של הילד שלי העניק לנו את הקלפים כמתנת סוף שנה לכל ילדי הגן,
גם הגננת קיבלה קופסא במתנה.
במשך השנה הילדים הכירו את הקלפים והתלהבו, הילד שלי מבקש בכל יום מלאך וככה נוצרת שיחה מרגשת על מה שהעלה הקלף.
אני ממליצה על הקלפים האלה לכל בית שיש בו ילדים. פשוט מקסים! תודה"
אירית

"השתמשתי היום בפעם הראשונה בקלפי המלאכים בשיחות האימון עם הילדים.
היה תענוג גדול! כל כך מדוייק ומעשיר. שמחה גדולה. המשיכי ליצור ולרגש"
שרה תותח, מאמנת ילדים

"בזה הרגע סיימתי לחלק את שירת המלאכים לילד לכתות ב',
אין ספק שזו המתנה הכי מקורית, מעניינת, מגוונת, ובעלת ערך מוסף!!!"
גנית רוגלית

"בבית הספר יש מחברת קשר, במחברת הזו המורה וההורה מתכתבים בינהם.
אתמול פתחתי את המחברת הקשר של יובל וכך היה כתוב:
אדריאנה, תודה רבה! עשית לי את היום עם שירת המלאכים, מזמן כבר רציתי לרכוש את הערכה לחדר המורים"
אדיראנה אהרון

סרטונים

תגובות

חוות דעת

  1. :

    הוועד בגן של הילד שלי נתן את הקלפים כמתנת סוף שנה לכל ילדי הגן. גם הגננת קיבלה את את הקופסה במתנה מהוועד, ובמשך השנה הילדים הכירו את הקלפים ומאוד התלהבו כשקיבלו אותם במתנה הביתה. הילד שלי מבקש כל יום מלאך (או שניים או שלושה), ונוצרת שיחה יפה על מה שיצא בקלף. אני ממליצה על הקלפים האלה בכל בית שיש בו ילדים. פשוט מקסים! תודה

הוסף חוות דעת

מכון אדלר

סיכום חוות דעת לצורך הענקת תו תוכן מטעם מכון אדלר

הערכה "שירת המלאכים" נבחנה ונמצאה ראויה לקבלת תו התוכן של מכון אדלר.

הערכה מעודדת את הילד לבחור להיות המלאך שהוא רוצה להיות, מאפשרת לילד לנהל את עצמו ולא להיות מנוהל מאינסטינקטים, מרגשות שאינם מקדמים, ומכעסים.

בזכות בחירת המלאך היומי, יוכל הילד לאפשר לעצמו מגוון התנהגויות ולהשתחרר מתיוגים. במקום המפריעןמשתף הפעולה.. במקום הבלגניסטהמתחשב וכדומה.

יש לא פעם שילדים מתייאשים כאשר הם אינם מצליחים, נדמה כי הערכה מתגברת על חווית הייאוש ומחדירה מוטיבציה לעשות ולהיות מי שאני בוחר להיות מתוך שיח והדברות.

הערכה מאפשרת לתרגל ולפתח מיומנויות של בחירה, לתרגל שינוי בהתנהגות ומאפשרת התפתחות בנועם ומתוך כבוד לתהליך.

הערכה מתאימה הן למשחק משפחתי בבית והן ככלי טיפולי חינוכי לליווי עבודתם של אנשי חינוך ומטפלים.

ניכר כי במשחק הושקעה חשיבה רבה, מקיפה ומעמיקה.